Wewnątrzszkolny system oceniania

Filozofia Zielonej Szkoły w Folwarku oparta jest na prostych i jasnych zasadach wspierających zaangażowanie, samodzielność, działania zmierzające do zdobywania wiedzy i rozwijania zainteresowań. Swoboda w poznawaniu świata i relacjach z nim jaką umożliwia Zielona Szkoła daje dzieciom szanse na budowanie własnych, tożsamych ze sobą dróg rozwoju. Naturalną konsekwencją zaciekawienia światem jest planowanie działań, podejmowanie pracy i wysiłku oraz monitorowanie przebiegu procesu nauczania i uczenia się.

Ocenianie w klasach I-III w Zielonej Szkole służy przekazywaniu informacji zwrotnej o mocnych stronach i pokazuje obszary do udoskonalania. Uczy też dzieci autoewaluacji i konieczności refleksji nad własnym warsztatem i procesem edukacyjnym. Obszary ujęte w autorskim programie nauczania monitorowane są poprzez indywidualne „Drzewo Umiejętności” oraz bieżące dokumentowanie w formie oceny opisowej w dzienniku elektronicznym.

Metodami sprawdzającymi umiejętności i wiedzę uczniów są: zaangażowanie ucznia w czasie zajęć i włożony wysiłek w podejmowane działania, wypowiedzi ustne i pisemne, działania plastyczne i techniczne, udział w projektach, obserwacje nauczycieli, rozmowy indywidualne z uczniem.